
Fotografia biznesowa zyskuje w ostatnich latach coraz większą popularność. Na profesjonalną sesję zdjęciową decydują się nie tylko właściciele wielkich korporacji, ale i posiadacze mniejszych firm. W celu przyciągnięcia uwagi klienta wiele osób decyduje się także na produkcję spotów reklamowych. Niezależnie od wyboru wszystkie z nich mają na celu pomnożenie zysków firmy. Dobre zdjęcia pomagają sprzedać więcej. Co jeszcze warto o nich wiedzieć?
Czym jest fotografia biznesowa?
Fotografia biznesowa to specyficzny rodzaj sesji wizerunkowej. W przeciwieństwie do niej ma jednak bardziej oficjalny charakter. Mimo to nie muszą się one jednak ograniczać jedynie do zdjęć studyjnych. Sesje biznesowe bardzo często wykonywane są także w plenerach lub siedzibie firmy. Bardzo często na ich potrzeby wykonuje się również kreatywne tła, czy aranżacje studia. Jej głównym celem jest natomiast nie tylko zbudowanie wizerunku, ale i zwiększenie sprzedaży produktu lub oferowanej przez firmę usługi.
Czy warto wykonać sesję biznesową?
Nad tym pytaniem zastanawia się wielu przedsiębiorców. Mimo początkowym wątpliwościom z czasem jednak każdy z nich przyznaje, że fotografia biznesowa przynosi efekty. Szczególnie ogromne znaczenie ma ona w branżach, gdzie dobry wizerunek to podstawa. W tym celu należy jednak skorzystać z pomocy profesjonalisty. Zrobienie selfie w garniturze przed lustrem niestety nie przyniesie oczekiwanych efektów. Na szczęście z pomocą przychodzą firmy takie jak Impact Production, które zajmują się produkcja filmową i fotografią. W trakcie trwania sesji zdjęciowej fotograf pomaga uwydatnić mocne strony przedsiębiorcy. Na zdjęciach uchwycony zostaje również charakter działalności. Pomysłowość i kreatywność wpływają na lepsze rezultaty.
Spoty reklamowe – produkcja
Bardzo popularną formą reklamy są również spoty reklamowe. Jak wygląda ich produkcja? Przede wszystkim składa się ona z kilku etapów. Pierwszy z nich polega na stworzeniu pomysłu na reklamę. Dopiero po zatwierdzeniu projektu przechodzi się do stworzenia scenariusza oraz tzw. storyboard, które stanowi jego uzupełnienie. Na potrzeby niektórych projektów tworzy się tzw. animatik, czyli jego wizualizację. Dopiero na kolejnym etapie przechodzi się do prac związanych z produkcją spotu. Czasami jego realizacja musi być poprzedzona castingiem do obsadzenia roli. Po zakończeniu zdjęć do spotu przychodzi czas na prace związane z postprodukcją. Zebrany w trakcie zdjęć materiał jest selekcjonowany, składany w całość oraz poddawany obróbce. Po dodaniu napisów, ścieżek dźwiękowych, czy efektów specjalnych trafia on w ręce klienta.